3. nap- “csak” 15 perc – Zsófi

Amikor anno belefutottam a módszerbe, ami napi 15 perces mozgással teljes átalakulást ígér, reméltem, hogy végre ezzel letudhatom az izzadságos munkát. 15 perc, ugyan már.

Ja, persze.:)

A T-tapp arról nevezetes, minél többet csinálod, annál nehezebb lesz. Na, nem a mozdulatok lesznek nagyon mások, hanem a megmozgatott, figyelt és szorított izomcsoportok lesznek többen.

Az első alkalommal, legyen szó bármilyen gyakorlatról is, csak kapkodom a fejem, örülök, ha megcsinálom és teljes a meghatottságom magam iránt, hogy milyen ügyesen megcsináltam én ezt.

Aztán előveszem másodjára, többedjére és rájövök, hogy persze, hogy olyan könnyű volt, csak épp a hasam nem húztam be, a kezem nem feszítettem és különben is a lábam úgy kacsázott, hogy örülhetek, talpon maradtam.

Így van ez a mostani videókkal is.

A héten két videós tornasort váltogatunk. A hét páratlan napjain az ” álló 1.edzés”- t kell megcsinálni (a nevéből gyanítom, hogy lesz fekvő is és még több álló:) ). Ennek tartalma a bemelegítés, a plié és kétféle hoe downból 1-1 sorozat.

A bemelegítést itt szó szerint kell érteni, mert mire eljutunk oda, hogy előre dőlve- feszítve- kifújjuk párszor a levegőt, már érezni a megnövekedett pulzust és mintha lenne pár izzadtságcsepp is a homlokomon. 😉

Én foglalkozásom szerint gyógypedagógus vagyok,tisztában a mozgás hatásával, fontosságával, mi több megtanultam tornaórát is felépíteni, megtanítani, megtartani. Adandó alkalommal tartottam is ilyen foglalkozásokat, és bizony az általánosan ismert mozdulatokat bevetve, minimum 15 perces bevezetést tartva nem értem el ilyen hatást, mint ezzel a pár perces gyakorlattal, pedig akkor feszítés közben, még instruáltam és vezényeltem is…

A plié az egyik kedvencem, arra hat, amire a leginkább szükségem van. Mivel én a testtípusok szerint (önmagamat diagnosztizálva) a hosszú törzsű – rövid lábú, széles csípőjű, igen nőiesnek mondott testalkattal rendelkezem, minden tartalékomat a fenékre, combokba, külső combokba rejtem. És nem is engedem el egykönnyen. Ezért aztán, mikor végre elkezdtem ezt a területet mozgatni, sok hétnek el kellett telnie, mire valami változás elindult.

Sokat küszködtem és még küszködök azért, de ma már éreztem az eredményt, hogy amikor alapállásban (lábujjak előre, térd behajlítva, csípő billent, húzd ki magad, kezek oldalt, tenyérrel felfelé, térdek kitolva 🙂 az a feladat, hogy a belső- külső comb is feszítve legyen, ne csak tudjam, hogy nekem mit kellene éreznem, hanem ténylegesen, kézzelfoghatóan és izomszinten is érezzem. Ez ma megtörtént. Hónapokkal a T-tapp kezdet óta, már nemcsak felsejtett valami feszültségféle a prém alatt, hanem valóban éreztem- ott van, feszül, gyönyörűen feszül és mindezt úgy, olyan észrevétlenül és természetesen, hogy igazán büszke és boldog lettem. 🙂 Nem hiába dicsért meg reggel Férj, még félálomban, hogy egész feszes a fenekem.:) Szép nap ez a mai! 🙂

Hoe down. A legjobb. Mindig tartogat valami meglepetést. Mindig találok benne valamit, amire Anna eddig is felhívta a figyelmemet ugyan, de az valahogy mégis elsiklott mellette. Tegnap és tegnap előtt a karommal voltam elfoglalva, hogy miközben tartom oldalt és a tenyeremet kifeszítem, a könyökömet előrehúzzam. Ma úgy tűnt, hogy ez megy, ezért hirtelen arra lettem figyelmes, hogy Anna milyen szép spiccben tartja a lábát, míg én nem, illetve csak úgy ernyedten lóg, semmi izommunka. Így kénytelen voltam erre is figyelni és láss csodát, rájöttem mitől lesz majd izmosabb és vékonyabb a vádlim.:)

Mindezt 15 percben. ” Csak” 15 percben.

 

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!

2 thoughts on “3. nap- “csak” 15 perc – Zsófi

  • Nagyon szeretem olvasni amiket írsz. Visszaköszönnek azok az AHA gondolatok, amiket én is átéltem, mikor a T-Tapp utam elején jártam. Annyi mindenre kell figyelni, hogy képtelenség egyszerre mindenre! Ezért lesz egyre nehezebb a gyakorlat, mert egyre többfelé tudsz koncentrálni és így lesz ugyanaz a gyakorlat hatékony és hatékonyabb az idő múlásával, gyakorlással. Nem kell rohanni, órákat edzeni. Tudatosan, okosan kevesebb idő is elég!
    Folytasd tovább a munkát és egyszer csak azt veszed észre, hogy az izmok nem csak a “prém” alatt mozdulnak, hanem már kívülről is látszódnak és eltűnt a védőréteg felőlük! Meg tudod csinálni!

  • Tényleg nagyon jó volt olvasni 🙂 Tanulságos!
    Olyan tüzetesen,aprólékosan irod le a mozgásokat,hogy szinte a workshopon érzem magam,Anna irányitásával 🙂
    Élvezetes táncolást holnapra!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..