A maximalista kudarca

A maximalizmus kudarcastretching-498256_1920

“Nem hiszem, hogy jól csinálom, így inkább egyáltalán nem is állok neki.”

Már két és fél éve, hogy T-Tapp tréner lettem. Ezalatt az idő alatt több emberrel is találkoztam, akik ilyen és ehhez hasonló állításokat mondtak és nyugtatták magukat. Sőt, sokan akadtak olyanok is, akik beleásták magukat, utána olvastak, kérdeztek, de mégsem mertek belevágni a T-Tappba, mert nem tudtak még mindent róla.

Na már most, hadd kérdezzelek meg: Utána jártál, kutattál azután, hogy hogyan kell a legalaposabban fogat? Nem gondolod úgy, hogy mivel nem tudsz mindent a fogmosásról, vagy éppen nem a legprofibban mosol fogat, akkor nem is kell csináld? Biztos semmi jót nem tesz a fogaiddal az, ha nem tökéletesen mosod meg, ugye?

Sajnos én is sok mindenben maximalista vagyok. Sokszor próbálkoztam már videó üzeneteket készíteni nektek, még nem éreztem tökéletesnek őket, magamat sem éreztem tökéletesnek, hogy megmutassam videón. Így soha sem jutottam el oda, hogy meg is osszam veletek. De igyekszem ezen változtatni és kilépek a komfort zónámból.

Sokan kérdezik, hogy belekezdjenek-e, vagy el se kezdjék a T-Tappot, vagy egy bizonyos gyakorlatot ne csináljanak, mert nem tudják a gyakorlatot “tökéletesen” végrehajtani. Erre a válaszom mindig a következő: ha nem próbálod, akkor soha nem fogsz fejlődni.

Velem is hasonló eset fordult elő, amikor a tréner vizsgámra készültem. Megkérdeztem a mentoromat (Kirsten Tucker-t), hogy ha fáj a térdem, akkor kihagyhatom-e a kitörés gyakorlatot. A válasza az volt. Először is mindig kezd avval a lábaddal, amelyik fáj, így megtudod hány ismétlést bírsz vele és csinálsz ugyanannyit a jó lábaddal is. Így biztosan egyenlő mértékben terheled az izmaidat. Másodszor pedig csináld, mert ha nem gyakorlod, akkor nem fogsz tudni  fejlődni. Hiszitek, vagy sem, de néhány hét után már észre sem vettem, hogy nem fáj a térdem a gyakorlat közben, észrevétlenül eltűnt.

Amikor megnézed a Hoe Down gyakorlatot és úgy gondolod soha az életben nem leszek olyan koordinált, hogy meg tudd csinálni a kar és lábváltásokat olyan ütemben, tévedsz. Mindenki képes megtanulni, de ehhez is idő, gyakorlás és kitartás kell.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy erőltesd a gyakorlatot addig, hogy lesérülj és akár el is ess. NEM! Egyáltalán nem ezt mondom. Egy kezdőnek soha sem szabad haladó gyakorlatokkal kezdeni és azokon végigerőltetnie önmagát. Az elején kell kezdeni és onnan fejlődni tovább.

Még egyszer a mai jó tanács:

“Ha nem próbálod, akkor soha nem fogsz benne javulni”

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!