A T-Tappal hamarabb túledzheted magad

running-498257_1280Mivel a T-Tapp torna egyszerre több izomcsoportot dolgoztat meg, így tud hamarabb eredményeket felhozni. Viszont ez veszélyeket is rejthet magában, ha nem megfelelően alakítjuk ki az edzéstervünket.

Minden edzést túlzásba lehet vinni, de T-Tappal ez könnyebb. Tehát kérlek figyelj oda arra, hogy mikor és hány percet is tappolsz.

Mindig figyelj a tested jelzéseire. Ha fáradtnak érzed magad a torna másnapján, vagy fájnak az izmaid, akkor tarts egy pihenőnapot és utána térj vissza újra a mozgáshoz.

A túledzés tünetei mindenkinél máskor jönnek elő és különböző ideig tart. Ha gyorsan kialakulnak a tünetek, és azonnal rápihensz, akkor hamar visszatérhetsz a tornához. Azonban, ha valaki csak nyomja és erőlteti a tornát a túledzés tüneteinek ellenére is (mint például a hosszútávfutók), akkor akár 6 hónapig is eltarthat a pihenési fázis, ami után visszatérhetsz a normális kerékvágásba.

De mik is a túledzés tünetei?

  • álmatlanság
  • izom és/vagy ízületi fájdalom
  • kimerültség
  • fejfájás
  • esetleg centinövekedés a csökkenés helyett
  • emelkedett reggeli pulzusszám
  • hirtelen visszaesés a tornában, vagyis nem tudod befejezni a gyakorlatsort, amit eddig könnyedén teljesítettél
  • motiválatlannak érzed magad
  • energiahiányban szenvedsz
  • megnövekedett hajlam a megfázásra, torokfájásra és bármely más betegségre
  • étvágytalanság, de másoknál megnövekedett étvágy
  • teljesítménycsökkenés

Személy szerint úgy gondolom, hogy azok, akik elszántan elkezdenek tornázni és hamar elvesztik a motiváltságukat az azért van, mert túledzik magukat. Túl hamar akarnak túl gyors eredményeket, és végig a túledzés tünetei mellett tornáznak. A kedvetlenség, érdeklődés elvesztése a mozgásprogram iránt és hogy képtelen valaki rávenni magát az edzésre, az első általános tünete a túledzésnek azoknál, akik túl keményen próbáltak belevágni a mozgásba.

Bármilyen módon válogathatod az edzéseidet, csak hagyj magadnak teret arra, hogy egy extra napot pihenhess, ha szükségét érzed. Vagy illessz be alapból egy plusz pihenőnapot a hetedbe, vagy egy olyan könnyebb, rövidebb edzést egyik napra, arra az esetre, ha aznap nem tudnál egy teljes edzést végigtornázni.

Szóval kérlek figyelj a tested jelzéseire és ne akarj egyszerre túl sokat.

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!