Bemutatkozás: Kati

Szabó Katalin (Kati) vagyok. Örülök, hogy megoszthatom a tapasztalataimat veletek Anna oldalán a T-Tapp tornával kapcsolatban.

Rólam röviden: párommal több mint 30 éve vagyunk együtt, két gyermekünk van, már ők is felnőttek. Az életünkben az első helyen a család áll, majd a munka és igyekszünk a szabadidőnket is tartalmasan tölteni.

Nyomdai gyártás-előkészítő vagyok immár több mint 25 éve. 2012 ősze óta egyéni vállalkozóként dolgozom. (Itt a munkámról többet is megtudhatsz: www.katiotletek.hu,  www.nyomdaiakciok.hu)

A szakmám helyhez kötött, szó szerint, vagyis a napi 8-12 órai munkám 90%-a számítógép előtt ülve zajlik. Az életkorom növekedésével együtt járó testi problémák sokasodnak, így folyamatosan keresem a nekem való mozgásformákat és használom őket a saját közérzetem javítására.

Annával 2013 ősze óta ismerjük egymást, akkor volt alkalmam néhány T-Tapp óráján részt venni. Izgalmas kihívás volt egy új mozgásformát megismerni, ráadásul egy olyat, melynek akkor Magyarországon egyedül Anna volt  a hivatalos trénere.

Az órákról el-el maradoztam, de nem adtam fel. Arra törekedtem, hogy a mindennapjaim része legyen a T-tapp torna.

Örülök a mostani 30 napos programnak, azt várom tőle, hogy  a napi feladataim közé ez alatt az időszak alatt szépen beépül majd egy minimum 15 perces t-tapp.

Jelenleg csak ad-hoc jelleggel végzek gyakorlatokat ebből a mozgásból. HD-zek, ha meg vagyok fázva vagy ha már sokat ültem és érzem, hogy kellene egy gyors átmozgatás. Az ujjaim a sok gépeléstől dagadnak és fájnak, így az ujjtornát naponta többször is használom fájdalomcsillapításra.

Volt egy teljes évem, amikor szédüléses problémák miatt kizárólag a napi 3-4 HD volt a  mozgásom, de még ennek is örültem, hogy valamit mozoghattam.

Szintén az ülőmunka következménye a lábdagadás, ami a reggeli lábgyakorlattal szinte teljesen normalizálódott.

Bár túlsúlyos vagyok hivatalosan, mégis mindig mozogtam. Mindig elloptam egy kis időt a családtól, hogy magammal is törődjek.

Sokáig jártam aerobikra, step aerobikra, ahol a sarokban ott játszottak a gyermekeim az óra alatt, biciklizni akkor jártam el, amikor a párom hazaért és tudott a gyerekekkel lenni, aztán inkább munkába jártam biciklivel, hogy még ennyi időt se töltsek a család nélkül. Volt időszak amikor a callanetics gyakorlatokat csináltam az esti film alatt, majd a tibeti jóga gyakorlatokat lefekvés előtt. 40 évesen kezdtem el jazzbalettozni, hip-hop és kortárs táncokat táncolni, ez 7 évig tartott heti 1-2 alkalommal, ebből egy évet a lányommal egy csoportban táncoltam, ami óriási élmény volt. Ezután jött két fantasztikus év, amikor a párommal elkezdtünk néptáncot tanulni a Szőregi Rezegők néptánccsoportban.

Jelenleg két munkahelyen dolgozom. Szó szerint percek jutnak magamra. Most úgy látom, hogy nekem a t-tapp lesz az ideális megoldás, hogy a napi mozgásigényemet lefedje.

Nem vagyok elszánt, görcsös, csupán elhatároztam, hogy megoldom és beiktatom a napjaimba a +15 perc tornát.

Ígérem, hogy be fogok számolni a tapasztalataimról röviden naponta.

Kell, hogy legyen idő magamra több. A testem jelez folyamatosan, hogy igényli a törődést, a mozgást, csak nem mindegy, hogy mit.

 

 

 

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!

2 thoughts on “Bemutatkozás: Kati

  • Köszönöm Kati, hogy vállalod a kihívást, szerintem tetszeni fog és eredményes leszel. Mindent bele, én itt vagyok melletted és segítek, ahol tudok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .