Ha időt szakítasz magadra, már önző vagy?

adult-18728_1280Miért kellene elkezdj tornázni? Hisz önző leszel, ha időt fordítasz magadra. Legalábbis úgy érzed, ha a mosás, takarítás és főzés előtt magadra is gondolsz és időt fordítasz magadra. Viszont mire mindennel végzel túl fáradt leszel és ismét csak belehuppansz az ágyba anélkül, hogy tornáztál volna.
“Majd holnap tornázok”

Ismerős ez a gondolat?

Adhatok egy nyomós érvet arra, hogy miért fordíts magadra időt mások előtt is?
– Azért, mert szükségük van rád.

Hogy, kinek? A férjednek, a gyerekeidnek, a szüleidnek, barátaidnak, munkatársaknak… és sorolhatnánk a listát…

 

Nézzük más szemszögből a dolgokat. Mikor tudsz kevesebb idő alatt több minden elvégezni?

– ha püffedt vagy és ideges

VAGY

– friss és energikus?

Nem tudom te hogy vagy ezzel, de ha túl sok nap hagyom ki az edzést, akkor egyre lelassulok a mozgásomban, bedagadnak az ujjaim, püffedtnek érzem magam és kicsit ingerlékenyebb is leszek. Viszont, egy edzés után képes vagyok 3 napi munkát 2 óra alatt elvégezni.

Na jó, ezt egy kicsit eltúloztam, de érted a lényeget, ugye?

Hogyan tehetsz szert nagyobb kitartásra és energiákra?

  • aludj, amikor aludnod kellene, vagyis éjszaka, ne hajnalban
  • tornázz rendszeresen
  • igyál több vizet, mint bármi mást (igen, kevesebb kávét és energia italt)
  • egyél normális ételeket, ne pedig a rejtegetett nasikat majszold
  • Tudj nemet mondani olyan dolgokra, amikre tényleg nincs időd
  • Lépésenként haladj a munkáddal, ne akarj egyszerre mindent rendbe tenni, legyen az a házimunka, vagy bármi más.
  • Hallgass, vagy nézz olyan anyagokat, amik tanítanak, lelkesítenek, feltöltenek.
  • Töltsd fel a vitamin raktáraidat sok gyümölccsel és multivitamin készítményekkel (én ezt használom)

Tudod a napi feladatok nem másodlagosak: tudod hogy meg kell csinálnod, elhatározod, majd meggyőzöd magad, hogy mégsem kell megcsinálni. 

Néztél már szembe 5 adag mosni való ruhával és döntöttél úgy, hogy most még várhat?  Ahelyett, hogy bedobtad volna a mosógépbe és túl lettél volna rajta?

Tekintettél már vissza egy napodra úgy, hogy “Hűű, ma megint nem csináltam semmit.” ?

Már nekem is volt, nem egy ilyen napom.

Most így év vége felére értem el arra a pillanatra, hogy rendszerezni tudom a napjaimat, hogy hatékonyabban kihozzak belőle a legtöbbet. Van egy napi és heti tervező füzetem, amibe leírom, hogy kb mit és mikor kell megcsináljak, és a pihenőidőket is feltüntetem benne. Ha dolog idő van, akkor tudom, hogy most 30 percig komoly munka lesz, de utána mást csinálhatok. Így hatékonyabban tudok koncentrálni a feladatokra, mert tudom meddig fog tartani. Így tudom azt tartani, hogy van időm a gyerekekre, a családra és nem bolondulok bele a sok tennivalóba és nem frusztrál, hogy ma megint nem értem semminek a végére.

mother-937038_1920Fontos, hogy mindig legyen valami móka a családdal (társas délután, süti sütés,…) és legyen idő a naptárban a mindennapos tornára is. A legjobb a T-Tappban az, hogy elég csupán a napi 15 perc. Annyit még féllábon is ki lehet bírni. Mindenkinek kell, hogy legyen önmagára napi 15 perce. Ha még sincs, akkor ott valószínűleg komoly problémák vannak, vagy lesznek hamarosan. A testünk mozgásra lett kitalálva, nem ülésre. 

Tappra fel!

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!