Hogyan állítsak össze edzéstervet a T-Tapp edzésekből?

Legutóbb a túledzésről írtam, de mitől is lehet sok az edzés?

paper-606649_1280Ha a You Tube videók között keresgélsz és az ingyenes gyakorlatokból állítasz össze edzés magadnak, akkor is figyelj a következő kritériumokra.

A T-Tapp edzések között (teljes DVD-s edzésre gondolok) vannak rövidebbek és hosszabbak is. Általánosságban elmondható, hogy

  1. rövid edzés: 30 perc vagy annál rövidebb edzés
  2. hosszú (teljes edzés) 30 percél hosszabb edzés

De miért is fontos, hogy melyik edzés mennyi ideig tart? 

Az edzésterved összeállításánál van fontos szerepe.

  • A rövid edzéseket minden nap lehet tornázni (30 percnél rövidebb edzések), de így is célszerű hetente egy pihenőnapot beiktatni.
  • A hosszú edzéseket (általában a 30 percnél hosszabbakat soroljuk ide) csak minden másnap lehet tornázni a túledzés elkerülése érdekében.

Melyek akkor a rövid edzést tartalmazó DVD-k és melyek a hosszú edzések?

Általánosságban elmondható, hogy a 30 perces, vagy annál hosszabb edzések teljes edzésnek minősülnek. zért itt is vannak kivételek. Vannak olyan edzések, amelyek haladóbb izomaktiválást igényelnek és nincs 30 perces az edzés, mégis teljes edzések közé soroljuk. Ilyen például a Tempo Torso (a Tempó DVD sorozat törzsre fókuszáló edzése) vagy a Ladybug talaj része) Nézzük akkor részletesen melyik edzés hova is tartozik.

TELJES EDZÉS:

  • Total Workout- Beginner Rehab (T-Tapp teljes edzés 55 perc)
  • Instuctional 2 (A Teljes edzés begyakorló videója)
  • Tempo sorozat – az összes Tempo DVD (Tempo Lower body, Tempo Arms, Tempo Torso…)
  • BWO+ és SATI együtt (a 15 perces alap edzés a a kezdő gyalogló edzés egy napon)
  • Step it to the Max – haladó gyalogló edzés
  • BWO+ és HTF együtt – alap 15 perces edzés és az alap talajgyakorlat egy napon
  • Barefoot Basic – cipőmentes alap edzés
  • HTF Harder – az alap talajgyakorlat haladó verziója
  • Maxi Max sorozat
  • Critter Crunch sorozat – talajgyakorlat
  • TWO Super Slow- a teljes edzés szuper lassan 100 perc
  • LadyBug álló része külön
  • LadyBug talaj része külön
  • LadyBug talaj és álló rész együtt
  • Broom – a teljes seprűs edzés
  • Senior Fit
  • Healthy Hormones Menopause Management

RÖVID EDZÉS: (Can be done on Short workout days)

  • BWO+ alap edzés
  • BWO+ gykorló edzése Instructional 1
  • Step Away the Inches – alap gyalogló edzés
  • Hit the Floor – alap talajedzés
  • Tempo Lower Body – csak a talaj rész
  • Hit the Floor Harder – csak a talaj rész
  • TappCore 1 – iskolásoknak is nagyon jó gyakorlatsor
  • TappCore 2 – ütő gyakorlatsor
  • Broom 2
  • Debulk Sequences Barre Workout

Fontos, hogy 20 percnél hosszabb magas intenzitású mozgást nem végezhetsz a pihenő napodon, különben a túledzést veszélyezteted.

A MORE edzést nehéz megmondani hova illik. Ha a BWO+ – alap edzés meg tudod csinálni gond nélkül, akkor a MORE edzést rövid edzésnek tekintheted magadnak. Egyébként teljes edzésnek vedd az edzéstervedben.

Ha további kérdésed lenne az edzésterv összeállításával kapcsolatban, vagy szeretnéd, ha én állítanék neked össze egyet, akkor ne habozz, írj nekem egy emailt és megbeszéljük a részleteket.

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!