Január 6. végre péntek

Hát ez a nap sem indult zökkenőmentesen. Be akartam kapcsolni a gépet, hogy a zenés Hoe Down gyakorlattal kezdjem a napot, de valahogy nem akart csatlakozni az internetre, majd elkezdett újra és újra kikapcsolni és bekapcsolni… hát evvel elment több, mint tíz perc, ami reggel épp elég volt ahhoz, hogy majdnem kifussak az időből és ne készüljek el a reggeli feladatokkal. Gyors gondolattól vezérelve nekiálltam egy sorozat Hoe Down gyakorlatnak fejből, saját ütemre. Ez is feltöltött reggelre, de azért zenére jobban szeretem.

Kicsivel többet aludtam ma reggelre, ezt meg is éreztem magamon, jobban bírtam a napot.

A hideg azért kissé megviselt délutánra, így mára nem is terveztem magamnak tornát, pihenőnapot iktattam be. Gyorsan elkészíthető vacsorát főztünk a gyerekekkel – finom tejbegrízt ettünk 😉 és utána meséztünk (sokszor kikapcsol és némelyik mese még érdekes is és tanulni is lehet belőle) és úgy döntöttem korán lefekszünk aludni. Úgy éreztem a hosszú téli szünet után kicsit kimerített bennünket ez a hét, korai kelések és a sok feladat.

Napi 8 óra alvásnak meg kellene lenni egy felnőtt szervezetnek, és 1-2 órával többnek egy kisgyereknek. Most így visszaszámolva a gyerekeknek sem volt meg az ajánlott minimum alvás a héten, így nem csoda hogy nem is reklamáltak a korai fekvés ellen.

Miért is fontos a megfelelő alvás?

  • energiát ad
  • éjfél előtti alvás azt mondják duplán számít (csütörtökön korábban feküdtem le, és tényleg többnek tűnt az alvásom)
  • segíti a fogyást
  • segíti a stressz hatására felgyülemlett vizet kiüríteni a szervezetből
  • vércukorszintre és inzulin érzékenységre is kihatással van
  • segít elűzni a rosszkedvet, depressziót

Hát ennyi jó hatás érdekében mára be is fejezem és megyek aludni.

Holnap jövök ismét

 

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!

2 thoughts on “Január 6. végre péntek

  • Én is jobban szeretek a zenésekre tornázni, bár ma délelőtt a tükör előtt gyakorolgattam a mozdulatokat zene nélkül.
    A tegnapi cetlid hatására ma többször odafigyeltem rá, hogy én is kihúzzam magamat.
    Köszönöm a sok-sok motivációt, amit kapok tőled!

  • Hát sajnos a kisördög a lehető leglehetetlenebb időpontokban képes fityiszt mutatni 🙂
    Alvásügyben mélyen egyetértünk.
    Megszoktam tőled,hogy étkezések után nyomom a HD-t ha nincs erőm aznap gyakorolni…..köszi 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.