2014-01-05

Kezdetek

Szia!

Üdvözöllek a tanfolyamon!

Gondolom sok kérdés cikázik most bennetek. Mit is fogunk csinálni és hogyan?

Kétnaponta kivesézünk egy –egy gyakorlatot. Először feladatotok lesz vele kapcsolatban. Meg kell nézd a videót és kérdésekre kell válaszolj, amiből majd kiderül, hogy mennyire sikerült észrevenned a fontos mozzanatokat.

A következő nap megkapjátok a feladatok megoldását és egy részletes leírást magáról a gyakorlatról.

Így már érthetőbb lesz mit is kell csinálni, ha a videóról nem sikerülne a nyelvi akadályok miatt megérteni.

Elküldtem a heti edzéstervet. Ne gondold, hogy te jó ég azt sem tudom, mit beszél a Teresa a videón, hogy tudom én helyesen megcsinálni a gyakorlatokat? Nézd meg a videókat először, majd lépésenként utánozd le. Ha kell, jegyzetelj. A T-Tapp maga a fejlődés. Mindig fogsz találni olyan mozzanatot, amit eddig nem vettél észre. Még én is találok szinte minden alkalommal, amit eddig nem vettem észre, vagy nem hallottam ki a szövegből.

Az edzést megcsinálhatod egyszerre, vagy akár gyakorlatonként külön-külön is. Ez rajtad áll és azon, hogy mennyi időt tudsz rászánni.
A lényeg az, hogy csináld. Lehet az hajnal kettőkor, éjjel 11-kor, délben, vagy vacsora után.
Ha egy nap véletlenül mégsem tudnád megcsinálni az előírt edzést, nem dől össze a világ. Nem kell, és nem szabad „bepótolni” az elmaradt tornát. A T-Tappban az a szép, hogy a kevesebb több Ha túl sokat csinálsz belőle, túledzheted magad és az nem vezet semmi jóhoz.

Az gyakorlatok közé beillesztettem egy „lazítás” nevű részt. Ez nem takar mást, mint egy kis láb és karlazítást.  Alapállást tartva előre rúgunk az egyik, majd a másik lábbal, mintha labdát szeretnénk elrúgni, majd térdemelés merőlegesig egyik majd másik lábbal. A kart közben lehet rázni a fül mellett. Ez segít kilazítani az izmokat és a nyirokkeringés fenntartásában is fontos szerepe van, és kicsit „lazíthatunk” a kimerítő gyakorlatok között, erőt gyűjthetünk.

Vízszünet. Minden lazítás után egy-egy korty vizet kell inni, ami segíti a hidratálást és energiát ad a torna további perceire. Fontos eleme a tornának, nem csak a pihenőszünet hosszabbítására van. Viszont 10 mp-nél ne legyen több a szünet.

A Plié gyakorlatot 4 felé érdemes bontani, úgy ahogy az edzésben írtam. Egyszerre sok dologra kell figyelni. Ha nem megy a kéz és láb összehangolása, míg át nem beszéljük a gyakorlatot részletesen elég, ha csak a kar részét csináljátok, a lábat enyhén hajlított helyzetben tartsd végig.

Minden hétre lesz egy – egy kihívásom. Ezen a héten az ebookból már ismert lábemelős gyakorlat lesz a kihívás. Nem kell megijedni, nem kell napi 10-et megcsinálni. Szeretném, ha napközben az egyik főétkezés után megcsinálnál 2 sorozatot, vagyis kétszer csináld mindkét oldalra a lábemeléseket.

Vízivás, folyadékbevitel. A hidratáltság fontos, főleg, hogy a nyirokrendszert, a méregtelenítő folyamatokat felpezsdítjük, kell, ami kiüríti a szervezetünkből a sok káros anyagot. Napi 8 pohár, de inkább 10 pohár cukormentes folyadékra lenne szükségünk, főként vízre.

Az ásványi anyagok, vitaminok is nélkülözhetetlenek a testmozgást végzőknek, ezért ajánlom, hogy valamilyen táplálék kiegészítőt szedjél te is. Én a Forever termékeit használom.

Testkefe használata az utolsó, amiről ma írok nektek. Én nagyon hasznosnak tartom a használatát, mert evvel nemcsak az izmainkat, hanem a bőrünket is edzhetjük. Ha nincs még T-Tappos testkefét próbáld meg valamelyik drogériában, vagy gyógynövényboltban hátha találsz hasonlót. A lényeg, hogy természetes anyagból készüljön a sörtéje és ne legyen túl puha.

És akkor jöjjön a napi feladat.

Mivel is kezdhetnénk a sort, mint az alapállással. Ez minden gyakorlatnak a magja, alapja. Fontos a megfelelő elsajátítása. Tehát alaposan nézd meg a videót, minden mozdulatot. Majd utána kattints az alábbi linkre, ahol egy kérdőív vár. Ez az első T-Tapp házid. Kíváncsi vagyok, hogy ki milyen ügyes lesz?

 https://docs.google.com/forms/d/19WktXugSco2XTNTum3ueBHbX1NkOEZbWFszUolUsGWU/viewform

Tudom, sok feladatot kaptál egyszerre. Ez nem verseny, nem kell senkinek bizonyítanod. Ha elakadsz, gyere és kérdezz. Ha valami nem megy, kérdezz, próbáld újra. Tudom, hogy meg tudod csinálni!

 

Gyere és tappanjunk együtt!

Anna

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .