Sikertörténetek – Lori, nem mindig a fogyás a cél

Lori F

A T-tapp fórumokon már több mint 10 éve jelen vagyok. Mindig meglep, amikLorior rákérdeznek, hogy hány ruhaméretet fogytam. Én nem azért kezdtem a T-Tappot, mert fogyni akartam. A formálódás és feszesedés ígérete volt, ami megfogott 2001 nyarán. Ami itt tartott az a gyógyító és rehabilitáló tulajdonsága volt a tornának, ami minden egyes mozdulatba bele van szőve. Valamikor 2001/2002 környékén furcsa tüneteket kezdtem észrevenni magamon. A kezeim, karjaim annyira gyengék lettek, hogy egy poharat sem tudtam megtartani. Mindkét kezemmel elejtettem a dolgokat. A kezeim gyakran zsibbadtak; alagút szindrómával diagnosztizáltak, és az egyik csuklómat meg is műtötték, majd hamarosan a másikat is. Amikor felnyitották vették észre, hogy nem a tipikus alagút szindrómás probléma, hanem inkább gyulladás okozta a problémákat. De ettől függetlenül kicsit enyhültek a problémák, de a tünetek fennmaradtak. A nyakam, a csípőim, a talpam, mindenem fájt és még mindig gyengének éreztem magam. Legtöbbször csak ágyban akartam maradni, fel sem akartam kelni. Egyik orvostól a másikig küldtek, majd végül a Mayo klinikára kerültem, hogy végre pontos diagnózist kapjak. Kétséget kizáróan: köszvény (ízületi gyulladás). Egy helyi reumatológushoz küldtek, aki egyik gyógyszert írta fel a másik után. Nem örültem neki, mert soha sem szerettem gyógyszereket szedni. Táplálék kiegészítő az teljesen más dolog, de gyógyszer egy életen keresztül? Nem akartam.

Amint a gyógyszerek hatni kezdtek, kezdtem jobban érezni magam, és készen álltam, hogy újra visszatérjek az életbe és a tornához, mert mindig is az életem része volt a mozgás.

Abban az időben nem volt még a MORE edzésprogram és a kedvencem a Hit The Floor – alap talajgyakorlat nagyon nehéz volt a sok csuklón támaszkodás miatt. Kissé meg kellett változtatnom a gyakorlatokat, hogy bírjam csinálni, de csak ez a gyakorlatsorom volt.  Végül sikerült megvegyem a Total Rendszert (T-Tapp teljes edzés, testkefe és alfalfa táplálék kiegészítő) és elkezdtem rendszeresen a testkefét használni a nyirokrendszerre való jó hatása miatt. Nem sokkal később kezdtem el azon gondolkodni, hogy minél többet tornáztam a T-Tappot, annál jobban éreztem magam. Ez nem esett le először, többször voltak gyengébb napjaim, még a gyógyszerek mellett is. Aztán rájöttem, a T-Tapp segít. Sokszor csak felmentem a fórumra, hogy erőt merítsek a barátaim sikereiből. Néha csak meg kellett nyomnom az indítás gombot a DVD lejátszón, akkor is ha nem éreztem úgy, hogy tornázni akarok. Azt hiszem lassan vettem csak észre a kapcsolatot az edzések és a kisebb fájdalom között.

Nem vezettem naplót az edzésekről, és többször voltak visszaeséseim, de ahogy telt az idő egyszer csak nem kellett két kezem, hogy felemeljek egy poharat, fel tudtam kelni az ágyból még dél előtt. Folyamatosan csökkentettem a gyógyszeradagjaimat, míg végül nem is volt rájuk szükségem, a reumatológusom tanácsa ellenére. Azzal érvelt, hogy ha abbahagyom, akkor legközelebb talán nem fognak segíteni. Igen… valóban… Elmagyaráztam neki, hogy mi is az a T-Tapp. Ő még mindig azt állította, hogy nem szabad abbahagynom a gyógyszereket, meg fogom bánni. De túl fiatal voltam ahhoz, hogy egy életen át gyógyszereket kelljen szedjek, és még azok sem voltak képesek tökéletesen rendbe tenni. (De kérlek te egyeztess az orvosoddal mielőtt megváltoztatod, vagy elhagyod a gyógyszereidet, remélem fogékonyabb orvosod van, mint amilyen nekem volt)

Eleinte 5-6-7 napokat edzettem hetente. Ha nem tettem, akkor visszatértek a tüneteim. Végül sikerült kialakítanom a kétnaponta tornázom edzéstervet. Néha egy plusz pihenőnap még belefért és rájöttem, hogy akkor sem jöttek elő a fájdalmaim. Örömujjongásban törtem ki. Szóval akkor az edzések között 2 nap szünet is mehet. Szuper! Az évek alatt néha elmentem egészen addig, hogy 2-3 hét is eltelhetett a tornák között. Most érzem, hogy mikor kell megnyomnom az indítás gombot, mikor van szükségem rá és próbálok az edzéstervnél maradni, de bármikor közbejöhet valami.

Mostanában csak a PBS (alap hátnyújtás) és néhány másik gyakorlat az, amit megcsinálok. 15 – 30 mérföldet futok anélkül, hogy komolyabb visszaesésem lett volna sok-sok éve. A T-Tapp tartás és a nyirokkeringés beindítása „meggyógyított”. A T-Tapp az életem részévé vált. A tartásom, ahogy állok, minden mozdulat, amit csinálok, mind T-Tapp módon teszem.  T-Tapp módszert hirdetem minden nap. A T-Tapp belém ivódott, egy életre.

LoriésTeresaTovábbra is használom Teresa Alfalfáját, a CRT rendszert majdnem minden nap. A PBS-t minden nap megcsinálom valami olyan gyakorlatot, amivel megcsavarom a gerinc melletti nyirokfolyadékot: T-Tapp csavarás, vagy T-Tapp csavaró nyújtás, vagy a Jazz Twist-et (íj felhúzós gyakorlat). Az egyensúly gyakorlat (Balance) vagy a Tűbefűzős gyakorlat (Thread the Needle) továbbra is a kedvenceim. A csodás lábak gyakorlat nagyszerű gyakorlat futás előtt, és után. Továbbra is célom, hogy hetente 1-2 edzést beiktassak.

Rendszeres T-Tapp edzésekkel elhagyhattam a felírt gyógyszereimet és a májfunkciós értékeim is rendbejöttek (a gyógyszerek mellékhatásai voltak). Fél méretet csökkent a lábméretem, és többé nem fáj a lábam. A csontsűrűségem javult, és majdnem 4 centivel magasabb lettem. Sok barátra leltem a fórumokon, és sokkal jobban érzem magam, mint valaha.

Szóval mennyit fogytam a T-Tappal? Nem tudom. Az számomra mellékes.

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.