Pásztor Erzsi

erzsi-eredmény-1-300x300

Véget ért a 2015-ös évi 60 napos kihívás és a résztvevők közül Pásztor Erzsit kértem meg először, hogy válaszoljon néhány kérdésemre. Engedélyt kaptam arra, hogy megosszam veletek az előtte-utána fényképeit. Ha lenne kérdésetek hozzá, a bejegyzés alatt szerintem szívesen válaszol nektek.

 

 

Tappanj Velem: Hogyan találtál rá a T-Tappra?

Pásztor Erzsi: A kérdés jó,a válasz kicsit körülményes. Úgy 3,talán 4 éve szörföztem az interneten. Két klassz dolgot találtam. Az egyik a T-Tapp volt,de akkor még valahogy nem fogott meg….(ráadásul az angol nyelvtudásom sem erősítette az ismereteimet) Egyszerűbbnek találtam a másodikat, Leslie Sansone-t. Vele walkingoltam úgy egy évig. Aztán egyszer Szoó Judit tett fel egy 10 napos kihívását. Itt ismertem meg Annát,az oldalán olvasgattam. Próbálgattam a leírást, de nagyon suta voltam, valahogy az istennek sem ment a kétirányú koordinálás. Feladtam,majd irigykedve olvastam Judit 10 napos eredményét. Innen már zöld volt az utam a kihíváshoz.

Tappanj Velem: Mi fogott meg a T-Tappban?

Pásztor Erzsi: A hivatalos oldalon lévő előtte-utána képek.Egyszerűen nem akartam / bírtam elhinni,hogy egy ilyen “semmi” mozgástól ilyen eredményeket lehet produkálni!!! Gondoltam,ha másnak ment,nekem is fog! Nem vagyok alkalmas az ugrálós sportokra és nem is nagyon szeretem. Amíg nem kezdtem el tappogni, addig jógáztam, de mivel tiszta képet szeretnék kapni a T-Tapp hatásáról, -egyenlőre amíg tappogok,addig a jógát felfüggesztettem.

Tappanj Velem: Mi motivált a T-Tapp elkezdésére?

Pásztor Erzsi: A szkeptikusságom. Egyszerűen magam akartam (akarok) megbizonyosodni arról,hogy ez a mozgásforma tényleg működik!!!!! Semmi flanc, csak befeszítek, megfeszítem és hopp, már működik is. Persze,ez azért nem olyan egyszerű ám!

Tappanj Velem: Miben érzed másnak más mozgásokhoz képest?

Pásztor Erzsi: Abszolút más. Jó kis “nyugdíjas” mozgás, sok izzadással. Semmi túlfeszítő, mégis emelkedik a pulzus, semmi megerőltető, mégis formál. Minimális erőráfordítással, kellő elszántsággal,úgy látom, hogy szuper alakhoz lehet jutni. Egy biztos: magam sem hittem volna, de amikor megláttam az előtte és utána képeimet,- mindössze a 60 napos kihívás elején 2 hét és a végén 2 hét ráfordítással – magam is meglepődtem. Kényes helyen hozott számomra változást! Ez a mozgásforma rugalmasságot, hajlékonyságot, kitűnő állóképességet eredményez, messze felülmúlja a belefektetett energiát az eredmény.

Tappanj Velem: Milyen eredményeket értél el eddig?erzsi eredmény 1

Pásztor Erzsi: Mint említettem, a 60 napból az elején és a végén tudtam 2-2 hetet végezni (magánéleti problémáim miatt). A 2×14= 28 naphoz képest lement a körfogatomból 34,5 cm az úszógumim jelentősen csökkent, a tartásom változott (kezdek kiegyenesedni :) ). Amikor csak eszembe jut, behúzom a hasamat (köldökömet behúzom), ha görnyedek ülésnél, sokszor észreveszem – kihúzom magam, nagyon figyelek, hogy állásnál a lábfejeim párhuzamosak legyenek (többnyire már nem is igényel korrigálást, megy ez!) igyekszem picit rogyasztani és kitartani a térdeimet. A popót nem nyomom ki, igyekszem magam alá húzni, ez együtt működik a hasbehúzással. A HD (hoe down gyakorlat) végzésekor már nem akarok meghalni a légszomjtól, de nem erőltetem az ismétlésszám emelését, inkább a pontos kivitelezésre figyelek. Sőt, ha tehetem, lassítva végzem, így sokkal nehezebb. Meg vagyok elégedve.

Tappanj Velem: Milyen szemmel nem látható változásokat tapasztaltál?erzsi 2

Pásztor Erzsi: Keményebb lett a fenekem !!! A BWO + (alap 15 perces edzéssor) végzem naponta, lehajlásnál nem hápogok, mert nyom a pocak, az emésztésem, úgy tűnik lendületet kapott és felgyorsult. A vízfogyasztásom a tudatos odafigyelésnek köszönhetően alaposan megemelkedett. Emiatt azt hiszem kevesebbet is eszem (helyhiány). Pörgősebb vagyok és sokkal jobb a hangulatom. Egy nagyon nagy hibám van még: nincs a T-Tappnak pontos ideje. Akkor leszek igazán el
égedett, ha minden nap ugyan abban az időben (vagy legalábbis nagyjából) tudok tappanni. Ha reggel mozgok, az egész napomra kihatással van, ha este,akkor jobban alszom.

Tappanj Velem: Ajánlanád-e másnak is?

Pásztor Erzsi: Naná! Tökéletes mozgásforma, semmi túlkapás, kiegyensúlyozott teljesítmény. Lelki szemeimmel látom a végeredményt is. Leginkább azoknak ajánlanám elkezdeni és kitartóan “művelni”, akik túlságosan elfoglaltak, vagy…….lusták. Napi 15 perc mindenki életébe belefér! Ráadásként pedig feltölt energiával, rendszerességre szoktat, kis mozgással nagy eredményeket lehet elérni. Nem kell elmenni otthonról, nincs szükség felszerelésre, csak egy jó edzőcipőbe ugrani és már indulhat is az edzés. Mindegy, hogy szabadságon vagy, külföldön vagy, vendégek voltak nálatok, túlsúlyos vagy, vagy csak edzetlen, ez a mozgás segíteni fog……csak elkezdeni nehéz és elhatározni, hogy nem hagyod abba! Az eredmény jön magától.

Tappanj Velem: Volt-e egészségügyi változás, amit elértél amióta T-Tappot tornázol?

Pásztor Erzsi: Igen. A térdemet pár éve műtötték, de nem tökéletes. Eleinte fájdogált, nem folyamatosan, de jelzett. Pár alkalom után elmúlt……
A derekamnál a keresztcsontom sokat és erősen szokott fájni. Néha aludni sem enged. A fájdalom eltűnőben van. Oldalra hajlásnál – nyújtózásnál az adott oldal még fáj, de egyre gyengébben, és minden alkalommal könnyebben megy a nyújtózás. Ülésnél már egyáltalán nem fáj. Pillanatnyilag a sarkaim fájnak, remélem, hamarosan ennek a fájdalomnak is búcsút mondhatok. Mint már régen…..mostanában ezerrel pörgök. Sokkal jobb a teherbírásom és…..a hangulatom. Az emésztésem rendszeres és rendezett lett.

Tappanj Velem: Kezdőknek,akik még nem próbálták, mit mondanál?

Pásztor Erzsi: Ne számítsanak hagyományos mozgásformára. Eleinte elég furcsa két irányba mozdulni egyszerre (többnyire nem is megy). A mozdulatokat koncentrálva, teljes odafigyeléssel és legjobb tudása szerint az előírtaknak megfelelően végezze. Ez az a mozgásforma,ahol nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos! Elbliccelt mozdulatok sérülést okoznak! Ne siess sehová! Csak akkor térj át a megszokott gyakorlatodról másikra, ha már megfelelően, pontosan tudod végezni az adott gyakorlatsort. Kezdőknek nagyon sokáig (biztosan hónapokig) elég az alapgyakorlatsor (BWO+) és napi néhány HD. Csak akkor lépj tovább,ha elakadtál a fejlődésben. Azt tapasztaltam, minél többet csinálom, annál nehezebb. Mindig újabb és újabb izomcsoportok lépnek be, amik egyre jobban és jobban dolgoznak, ezért mindig “akad” új felfedezni való! Ha már haladó szintet fogsz elérni, akkor is érdemes időnként vissza-visszatérni az alapokra!Hajlamos az ember megfeledkezni a hogyanról!erzsi eredmény

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.