Tappogó Teknős Története

15050036_335810596786370_219445815_n
Van egy kedves Tappanó társunk, Ilma, aki egy igazi Tappogó Teknősnek vallja magát. Ez azt jelenti, hogy nála a centivesztés nem gyorsan és látványosan indult be, hanem lassabban. Viszont egészségügyi és egyéb eredmények voltak… A részleteket olvassátok az interjúban.

Hol hallottál először a T Tappról?

Kb. két éve volt, s a neten keresgéltem, mert ahogy mondani szokták, nem éreztem magam jól a bőrömben. Sokat fájt a hátam, a masszázs nem segített s a hangulatom sem volt irigylésre méltó. Régebben Callanetics tornát csináltam, de valami hiányzott nekem belőle,  jótékony hatásait ismerve viszont a mélyizom torna volt a kulcsszava a keresésemnek. Így találtam rá a T–Tappre, s azokra a magyar fórumokra, melyek sajnos akkor már nem működtek. S tovább keresve találtam meg Anna magyar oldalát és  az angol fórumot, csoportokat.

Mi volt az első gyakorlat, amit kipróbáltál?

Mivel az olvasottak alapján nagyon vonzónak tűnt a Tapp, gyorsan beszereztem a BWO+ valamint a TWO edzéseket. Gondoltam, kezemben a siker kulcsa, csak be kell tenni a DVD-t, s tornázni…Hát nagy meglepetés volt, amikor rájöttem, hogy ez ennél sokkal bonyolultabb….Nem értettem, mi történik torna közben, hol kezdődik egy gyakorlat és hol ér véget, próbáltam utánozni, kevés sikerrel. Le kellett a tanulást lassítanom, s mivel Anna az ebookjában azt ajánlotta, így a Hoe down gyakorlatot kezdtem lépésről – lépésre tanulgatni….10 napig csak a Hoe downt tanultam, utána hozzátettem a Pliés gyakorlatot ismét 10 napig…A többi kicsit gyorsabban ment, mivel kezdtem megérteni a gyakorlatok lényegét, s egy hónap múlva kezdtem el az alapedzést csinálni…Persze ma már azt mondom, hogy az akkori kivitelezése a BWO-nak mesze állt még az igazi izom aktiválástól:)Fontos lépés volt Anna workshopja, a internetes tanfolyamok, s az angol fórumok böngészése is.

Mi miatt kerestél egy új mozgásformát?

A mozgás fontos része az életemnek. Tanulási-, figyelemzavaros gyerekek mozgásos fejlesztésével is foglalkozom, s tapasztalom a  mozgás és az idegrendszer szoros összefüggését. Éreztem, hogy a szervezetemnek hiányzik az a fajta mozgás, ami közben a figyelmem, az összpontosításom is fejleszti. Kerestem azt a mozgást, ami többről szól, mint az általam ismertek, ami beépíthető a hétköznapjaimba s amit kombinálni tudok attól függően, mennyi az időm.

Milyen eredményeket értél el az elején?

Már az első 10 napos HD kihívásban érzetem, hogy ez a mozgás több,  mint az általam ismertek. A Hd-k után frissebb lettem, jobb lett az emésztésem, kellemesen átmozgatta a testem, s csak pár percet vett igénybe. Én kezdetben nem számolhattam be centivesztésről, de az az érdekes, hogy a jótékony hatásai ennek ellenére meggyőztek, számomra ez az ideális torna. Jóleső az embernek, amikor bővebb lesz egy nadrág, de én azt szoktam mondani, számomra ez csak „mellékterméke” a tornának a jótékony egészségre gyakorolt hatásai mellett. Ha egy centit sem vesztenék sem hagynám abba!

14826409_328482480852515_1821088655_n

Mi tartott a T-Tapp mellett (tudom, hogy nem a gyors, látványos centivesztés)?

Ha egy mondatban akarom megfogalmazni, az az érzés, amit a tornával elérek. A T-Tapp beindítja a nyirokműködést, és mintha – költői túlzással – életre kelnének a sejtjeim. Energikusabb, jobb kedvű, kiegyensúlyozottabbá tesz.

Milyen egészségügy változásokat hozott neked a T-Tapp?

Sajnos ahhoz túl későn ismertem meg a T-Tappot, hogy segítségével megelőzzem a gerincbetegségem. Így még a tanulgatás szakaszában voltam, amikor kiszakadt porckorongsérvet diagnosztizáltak nálam.  Mivel járni is alig tudtam, így speciális nyújtógyakorlatok, Bene Máté gyógytornája és a McKenize módszer  segítségével nyertem vissza a mozgásképességemet.  Egyértelművé vált egyrészt, hogy a mozgás most már szükségszerű részévé kell, hogy váljon az életemnek, másrészt hogy csak speciális kritériumnak megfelelő mozgásformákat végezhetek. De a gyógytorna az akkut szakaszban kellett, és ideje volt továbblépnem. Sokat olvastam, tanultam a betegség közben a gerincről, a gerincet védő és és a stabilizátor izmokat erősítő tornáról, s arra kellett rácsodálkoznom, hogy bizony ezek az elvek mind – mind részei a T–Tappnak! S amellett, hogy a gerincemnek megfelelő torna, nem kell lemondanom a többi jótékony hatásáról sem, melyek elsősorban a nyirokrendszer stimulálásával függnek össze. Így lassan, lépésről – lépésre újra elkezdtem a Tapp-et. Előbb pár gyakorlattal, majd egyre többel. Először a kifejezetten rehabilitációra szánt MORE programmal, majd szép lassan a többivel. Egy éve mozgásképtelen voltam és előttem állt a műtéti beavatkozás lehetősége is, most minden gond nélkül megcsinálok egy 45-50 perces teljes T–Tapp edzést. Számomra ez a legfontosabb hatása, s mindemellett mellékes, hány centit vesztettem(mert ha lassan is indult be a centivesztés, de azért beindult,s mivel vegyes a testtípusom, így azt is tudom, hogy ez természetes). Nálam az előtte – utána fényképek sem a centivesztésről, hanem a gerincem állapotáról szólnak, sokatmondóan!

Ajánlanád-e másoknak? Ha igen, miért?

Bárkinek, bármilyen korosztálynak szívből ajánlom. A sokszor ismételt okok mellett (bárhol, bármikor végezhető, nem igényel sok időt stb.) az én fő indokaim:

  • egészségvédő és egészség visszaállító,
  • állandó tanulásra ösztönöz (egy mozdulatban mindig rejlik valami új lehetőség és ha egy izomcsoport megerősödik, be lehet más izmokat kapcsolni),
  • az állandó tanulásnak köszönhetően állandó AHA élményt is biztosít, mintegy jutalmul a kitartásért,
  • a zene nélküliség lehetővé teszi azt, hogy maximálisan magunkra figyeljünk,
  • stresszmentesít, kiegyensúlyozottabbá tesz.

A T – Tapp számomra már nemcsak egy szerethető torna, hanem életmód is egyben!

 

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!