6 tipp, hogy gyerekek mellett is jusson időd tornázni

6 tipp, hogy gyerekek mellett is jusson időd tornáznibusy-mom1

Mostanában végeztem egy kisebb közvélemény kutatást, hogy mi miatt nem jut idejük tornázni a nőknek. Általában a gyerekeket hozták fel indoknak, különösen azok, akiknél a gyerekek kicsit voltak.

Amikor én elkezdtem a T-Tappot a kisfiam épp csak megszületett, a lányom meg épp csak elkezdte az óvodát. Azóta eltelt 5 és fél év és egész jól elboldogultunk. Nézzük akkor, hogy mik az én bevált tippjeim!

#1 Ha van segítség…

Az a legjobb eset, ha van nagymama, kedves szomszéd néni, vagy egy barát, aki egy fél órára lefoglalja a gyerekeket. Hát nálunk egyik sem volt, de apa többször bevállalta a gyerekeket munka után és akkor beiktathattam a tornámat.ilyenkor tudták, hogy egy kicserélt anya tér vissza hozzájuk.

#2 Tudom, a napközbeni szundi ideje szent és sérthetetlen, de egészségesnek lenni fontosabb!

Tudom, tudom. Én sem akartam feladni azt a kis egyedül, nyugalomban töltött időt. Szundi idő alatt annyi felgyülemlett feladatot kellene megcsinálni (mosogatás, főzés, mosás, takarítás, Facebookozás, …). De hidd el, ha mozgással töltöd, annyi energiával fel fogsz töltődni, hogy mindenre lesz majd később időd és energiád is. Ha máskor nem jut időd a mozgásra, akkor ne sajnáld a szundi idejét erre. Összehasonlíthatatlanul jobban bírom a napi feladatokat, amikor nem hagyom ki a T-Tappot a napomból.

#3 Gyerünk, mozogjunk együtt!

Amióta Teresa megmutatta, hogy a Hoe Down gyakorlatot akár zenére is lehet tornázni, azóta bármilyen zene megy a rádióban, vagy a számítógépen, jöhet rá egy kis mozgás. A gyerekek ugrálhatnak a trambulinon, vagy táncolhatnak, én meg csinálom a Hoe Downt. Van, amikor a gyerekek is csatlakoznak hozzám egy- egy ismétlés erejéig. Így mindenki mozog, jól érzi magát és feltöltődik.

#4 Új és izgalmas játékok segíthetnek.

Kisebb gyerekek számára lehet egy doboz, amiben levő játékokkal csak olyan esetben játszhat, amikor anya tornázik. Viszont nagyon következetesnek kell maradni a dobozzal kapcsolatban. Fontos, hogy csak ilyenkor kerülhet elő és torna után azonnal el kell rakni. Ha nem tartod be, akkor ez a trükk többé nem fog működni.

Nagyobb gyerekeknél lehet egy- egy mese a TV-ben, vagy hangos könyv, amiről akár rajzot is készíthetnek és a torna végeztével meglephetnek téged vele.

#5 Korán kelni jobb, mint éjszakázni

Nagy a kísértés a kisgyerekes anyáknál, hogy sokáig fent maradjanak és akkor tornázzanak. Ha neked működik, akkor nyugodtan tegyél így. Viszont az egészségednek jobbat tennél, ha inkább 15 perccel hamarabb kelnél reggelente, mint a gyerekek és akkor iktatnád be a tornát. Akkor még a gyerekek is nyugodtabban (legalábbis nálunk). Tudod, az éjfél előtti órák duplán számítanak az alvásnál

#6 Legyen az életed része.

Voltak napok, amikor akkor is tornáztam, amikor a gyerekek nem akartak lenyugodni, szaladgáltak körülöttem, nyafogtak. Eleinte nehéz volt, nem is tudtam annyira figyelni a tornára, mint szerettem volna, de egy idő után már nem volt gond, megtanulták, hogy most anya idő van és elmentek közösen játszani csendben. Ilyenkor persze nagyon megdicsértem őket a torna után és közösen kitaláltunk valami közös játékot.

Anyukaként, te milyen trükköt használsz, hogy beilleszd az edzést a mindennapokba?

OSZD meg velünk, hogy a többiek még több ötletet kaphassanak és nagyobb eséllyel legyen idejük önmagukra és az egészségükre!

Érdekesnek tartom, ezért megosztom!